Recensies

Anouk Geenen, zaakvoerster Evida:

“Ik vond het boek heel herkenbaar, confronterend herkenbaar zelfs. Als zelfstandige ondernemer run je je business naar eigen goeddunken. Met veel enthousiasme, maar zonder er echt bij stil te staan of dingen in vraag te stellen. Zo ben ikzelf heel vaak begonnen en herbegonnen aan de profilering van mijn bedrijf. Welke boodschap wil ik uitdragen? Hoe wil ik overkomen? Maar omdat ik vaak verkeerd begrepen werd in die boodschap, gaf ik het op. Dit boek heeft me ertoe aangezet om toch te blijven volharden. Ik haalde er ook steeds meer bruikbaar advies uit. In het begin las ik het boek in bed of zelfs in bad, maar gaandeweg had ik mijn schrijfmateriaal nodig om al die tips te markeren en te noteren. Dus ruilde ik bad en bed in voor mijn bureau en ging ik gedreven aan de slag met fluostift en notitieboekje. Het boek is een aanrader voor elke zelfstandige, zowel voor vrouwen als voor mannen. Iedereen moet immers op tijd en stond eens bezinnen over het feit of je met je zaak nog wel de goede richting uitgaat.”

Katja Boons, zaakvoerster NIEUW (in) ZICHT:

“Hoewel ik al een aantal jaren actief ben als interieurarchitect, zag ik mezelf nooit als ondernemer. Ik werk hard en doe mijn job met volle overgave, maar met mezelf profileren was ik totaal niet bezig. Totdat ik dit boek las. Ik ontdekte dat ik mezelf wél ondernemer mag noemen. Iedereen vult zijn zelfstandige activiteit immers in volgens zijn eigen stijl. Dit boek gaf me ontzettend veel bruikbare tips en ook de motivatie om te starten met de begeleiding voor de uitwerking mijn eigen brandingplan samen met OpmerKelijk. Iets dat ik altijd uitgesteld had, omdat mijn comfortzone (lees: mijn thuiskantoor) best wel oké was. Dit boek heeft me een ander perspectief van ondernemen laten zien. Bovendien is het heerlijk leesbaar. In een mum van tijd had ik het uit. Terwijl zoiets me anders alleen maar lukt tijdens mijn jaarlijkse zomervakantie.”

Ellen D’Hondt, zaakvoerster Intensitijd:

“Toen ik Onderneemster zkt sterk merk ontdekte, zat ik al in het OpmerKelijk businesstraject van Katlijn Voordeckers. Ondanks het feit dat ik op dat moment al zeer bewust bezig was met mijn branding, heb ik nog veel aan het boek gehad. Alles wat ik op maat had uitgewerkt in mijn traject, heb ik kunnen aftoetsen aan het boek. Een hele mooie bevestiging! Het boek geeft bruikbare en praktische tips, vooral het stuk rond communicatie. Wat communiceer ik? En hoe? Via welke kanalen? De combinatie van mijn traject bij OpmerKelijk en het boek zorgden voor een professionele ommekeer. Een ‘Aha-Erlebnis’ in het kwadraat! Onderneemster zkt sterk merk speelt ook in op de belevingseconomie. Iets waar vooral vrouwen van nature goed in zijn, maar waar we ons niet altijd van bewust zijn. Daarom is het ook een aanrader voor mannelijke ondernemers! Bovendien is het bijzonder vlotte lectuur: van de frisse lay-out tot de getuigenissen en het aangename taalgebruik. Ik had het in twee leesbeurten uit!”

Ine Brands, zaakvoerster Studio Lala:

“Onderneemster zkt sterk merk ging er bij mij in als zoete koek. Amper één avond had ik nodig om het bijna helemaal uit te lezen. Omdat het zo toepasbaar is, word je getriggerd om verder te lezen. De grootste meerwaarde vond ik de combinatie tussen marketingstrategie en communicatie. Je krijgt meteen tips om je strategie om te zetten in de praktijk. Ik volgde zelf in 3 avonden de groepsopleiding OpmerKelijk Succesvol bij Katlijn Voordeckers, dus ik was me al bewust van mijn eigen branding. Maar hoewel ik al een weg had afgelegd op dat vlak, deed het boek me nog een stap verder denken en kreeg ik weer bijkomende inzichten. Voor mij biedt het boek een samenhang in alle keuzes die ik maak en acties die ik doe. En dat bezorgt me als ondernemer een gerust gevoel: dat ik een strategie heb en streef naar een doel. Daarom is het boek zowel voor een starter/groeier als voor een gevestigde ondernemer een aanrader!”

Lies Deboiserie, zaakvoerster Lichtcoaching:

Ik volgde in het verleden een businesstraject bij Katlijn, en volgde ook al meerdere workshops van OpmerKelijk. Ik was dus erg benieuwd naar wat dit boek me nog extra kon geven aan advies of tips. Wat werd ik aangenaam verrast! Het boek leest als een trein, en is doorspekt met eigen verhalen en ervaringen van zowel Katlijn, Sara en een heleboel andere onderneemsters. Ik heb het boek met heel veel plezier gelezen, en het zette me ook terug aan het denken over alles waar ik zelf met mijn bedrijf voor sta. De vragen die gesteld worden en de oefeningen & tips die worden meegegeven, maakten opnieuw een goesting in me wakker om alles waar ik voor sta nog eens te herbekijken samen met Katlijn.  Bedankt voor jullie inspirerende en authentieke boek, ik kijk al uit naar het vervolg!

Brenda Gysens, startende gezondheidsbegeleider:

Het boek ‘Onderneemster zkt sterk merk’ van Katlijn Voordeckers en Sara Reymen is een juweeltje! Je krijgt meteen zin om met je branding aan de slag te gaan dankzij de heldere uitleg, de to-the-point vragen en de vlotte schrijfstijl. De praktische voorbeelden en straffe interviews van ervaringsdeskundigen in het opzetten van een sterk merk zijn erg inspirerend. Branding en communicatie opmerkelijk aan de ‘vrouw’ gebracht!