Katlijn Voordeckers & Sara Reymen over hun boek “Onderneemster ZKT sterk merk”

“Jezelf en je bedrijf duidelijk profileren, betekent niet dat je als een haantje de voorste moet gaan rondrennen. Want het draait niet om de wet van de sterkste, de snelste of de grootste. De bedoeling is dat je relevant  en onderscheidend bent, zelfs als je in hetzelfde hok belandt als een aantal andere kippen met vergelijkbare eieren.” – Katlijn Voordeckers

“Een thema helpt om heel goed te begrijpen waar de focus moet liggen. Vaak merk ik dat het vooral de ondernemers zijn die al langer met hun zaak bezig zijn, die met het probleem van een woordenvloed kampen. Simpelweg omdat ze te veel weten. Ze zijn al jaren bezig met hun business. Ze hebben kennis, ervaring en expertise opgestapeld, zijn krakken in hun vak … en zijn daardoor vaak de basis kwijt. Ze zien door de details het fundament van hun merk niet meer. Terwijl hun (potentiële) klanten dat net nodig hebben als ankerpunt.” – Sara Reymen

“Een sterk merk bouwen is een grotendeels psychologisch proces: je gaat bij je doelpubliek een consequente associatie creëren met je bedrijf. Dat betekent dat je naar jezelf en je bedrijf kijkt vanuit verschillende perspectieven en dat je werkt aan een consistent geheel. De cirkel moet rond zijn om je ‘merkbal’ aan het rollen te krijgen.” – Katlijn Voordeckers

“Als je potentiële klanten maar één ding zouden onthouden over jouw business, wat moet dat dan zijn? Als je potentiële klanten maar één ding zouden verder vertellen aan hun omgeving, wat wil je dan dat ze vertellen? In het antwoord op die vragen ligt de essentie van je merk.” – Sara Reymen

“Groeien en opgemerkt blijven worden als ondernemer is niet iets dat zomaar uit de lucht komt vallen. Al ziet het er bij een sterk merk zo natuurlijk en authentiek uit, dat het lijkt alsof het vanzelf gaat. De juiste koers kiezen, doordachte beslissingen nemen en de beste opportuniteiten benutten (of bewust links laten liggen) kost veel denkwerk.” – Katlijn Voordeckers

“In je communicatie verkoop je de voordelen van je aanbod, niet de kenmerken of de ingrediënten. Waar het op neer komt? Je verkoopt een remedie tegen rimpels, geen potje rimpelcrème.” - Sara Reymen