onderneemsterzktsterkmerk pagina het boek

Het Boek

Je onderscheidend profileren als vrouwelijke ondernemer  

“Hoe word je gekend waarvoor je écht gekend wil zijn?”                                              “Wat bied je aan en voor wie werk je (niet)?”                                                           “Welke valkuilen moet je vermijden?”

Onderneemster zkt sterk merk laat vrouwelijke ondernemers groeien in elke fase van hun ondernemerschap. Een boek voor enthousiaste starters en groeibedrijven, maar ook voor gevestigde onderneemsters die zich willen heroriënteren of hun business willen verdiepen. Voor elk type onderneemster: van lokale eenmanszaak, detailhandel en vrije beroeper tot kmo.

In negen stappen ontdek je hoe je uitgroeit tot een sterk merk door te ondernemen met duidelijke focus, krachtige communicatie, doordachte strategie en vooral ook veel plezier.

Vrouwelijke ondernemers illustreren elke stap en geven concrete voorbeelden van hun aanpak en strategie. Bekende mannelijke ondernemers werpen een kritisch blik op het thema van het boek: wat kunnen zij leren van de aanpak van hun vrouwelijke collega’s … en is er echt wel een verschil?

 

Auteur “Katlijn Voordeckers”

“Jezelf en je bedrijf duidelijk profileren, betekent niet dat je als een haantje de voorste moet gaan rondrennen. Het draait niet om de wet van de sterkste, de snelste of de grootste. De bedoeling is dat je relevant en onderscheidend bent, zelfs als je in hetzelfde hok belandt als een aantal andere kippen met vergelijkbare eieren.”


 Auteur “Sara Reymen”

“In je communicatie verkoop je de voordelen van je aanbod, niet de kenmerken of de ingrediënten. Waar het op neer komt? Je verkoopt een remedie tegen rimpels, geen potje rimpelcrème.”